Agentura EU-OSHA při příležitosti Světového dne bezpečnosti a ochrany zdraví při práci poukazuje na dopady digitalizace
28.4.2025, Zdroj: Evropská agentura pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci
Světový den bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, který připadá na 28. dubna, se zaměřuje na dopad digitalizace a umělé inteligence na bezpečnost a ochranu zdraví při práci (BOZP). Mezinárodní organizace práce zveřejnila na toto téma zprávu , na jejíž…
Prostory s nebezpečím výbuchu - elektrická zařízeníZáznamGarance
16.4.2025, Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:45:58
, Zdroj:Webinář představí elektrická zařízení do prostředí s nebezpečím výbuchu jako speciální kategorií elektrických zařízení. Budou představeny normativní požadavky na elektrická zařízení pro výbušné prostředí, legislativa spojená s danou problematikou a odlišnosti…
Nová příručka EU k biologickému monitorování při práci
15.4.2025, Zdroj: Evropská agentura pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci
Cílem nové příručky agentury EU-OSHA je pomoci odborníkům na bezpečnost a ochranu zdraví při práci a vedoucím pracovníkům při vytváření a řízení programů biologického monitorování expozice chemickým látkám na pracovišti a při využívání získaných výsledků ke…
Syndrom karpálního tunelu a řízení o nemoci z povoláníQ&A
10.4.2025, Verlag Dashöfer
, Zdroj:... Zaměstnankyně u nás pracuje jako účetní a je v řízení o uznání nemoci z povolání pro syndrom karpálního tunelu. Požaduje po nás ergonomickou klávesnici a myš. Je už správný čas jí tyto pomůcky poskytnout, nebo je třeba počkat na rozhodnutí o uznání? A co v případě, že jí nemoc uznána nebude? Pokud jsem ...
Kdo má provádět kontroly OOPP a jak často?Q&A
10.4.2025, Verlag Dashöfer
, Zdroj:... Kdo má provádět kontroly OOPP, jejich stavu, ale také jejich používání, a jak často?
JUDr. Eva Dandová Ustanovení § 104 odst. 5 věta první zákoníku práce jasně říká:

„Osobní ochranné pracovní prostředky, mycí, čisticí a dezinfekční prostředky a ochranné nápoje přísluší zaměstnanci od zaměstnavatele ...
Souběh více kategoriíQ&AGarance
2.4.2025, Verlag Dashöfer
, Zdroj:... Dočetl jsem se, že když pracuji ve více rizicích (např. hluk ve třetí kategorii, prach ve druhé kategorii a lokální fyzická zátěž též v druhé kategorii), že mne zaměstnavatel zařadí do té nejvyšší ("nejhorší") kategorie, tedy do třetí. Jak mně pak bude vyšetřovat lékař pracovnělékařské péče, to vyšetřuje ...
Odpovědnost vedoucího zaměstnance za podřízené zaměstnanceQ&AGarance
1.4.2025, Verlag Dashöfer
, Zdroj:... Má vedoucí zaměstnanec nepřetržitou odpovědnost za jemu podřízené zaměstnance a musí být stále přítomen na pracovišti?
Bc. Zdeněk Šenk Před vlastní odpovědí na otázku bude vhodné si charakterizovat, kdo je vedoucím zaměstnancem a v jakém postavení je zaměstnanec vůči vedoucímu zaměstnanci.

Vedoucím ...
Poskytování osobních ochranných pracovních prostředkůGarance
1.11.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:... JUDr. Anna Janáková Přehled souvisejících předpisů: Zákon č. 262/2006 Sb. , zákoník práce, zejména ust. § 101, § 102, § 103, § 104, § 106 a § 394 Zákon č. 309/2006 Sb. , kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti ...
Vliv fyzické zátěže na lidské zdravíGarance
12.2.2024, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Fyzická pracovní zátěž představuje zátěž pohybového, dýchacího a kardiovaskulárního systému a významně ovlivňuje energetický výdej organizmu a termoregulaci. Pracovní poloha značně ovlivňuje namáhavost práce a opakovaně jsou zjišťovány souvislosti potíží…
Vnitřní předpis zaměstnavatele k provozu dopravních prostředkůGarance
30.1.2025, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zaměstnavatel ...................................(uvést jeho přesné označení, sídlo,…
Vzory záznamů o školeníArchiv
13.11.2012, Verlag Dashöfer
, Zdroj:... Jan Lonsmín Vzory záznamů o školení zaměstnanců o BOZP: Záznam o školení zaměstnanců. 1.1 Záznam o školení zaměstnanců – seznámení s dalšími souvisejícími předpisy, seznámení s pracovištěm, seznámení s obsluhou nářadí, technického zařízení, pracovních pomůcek, apod. 1.2 Záznam o seznámení zaměstnance ...
Prostorové požadavky na pracovištiGarance
27.5.2015, Verlag Dashöfer
, Zdroj:... JUDr. Ivo Krýsa, Ph.D., LL.M. Rozměry podlahové plochy Prostory určené pro práci, chodby, schodiště a jiné komunikace musí mít stanovené rozměry a povrch a musí být vybaveny pro činnosti zde vykonávané. Pro jednoho zaměstnance musí být v prostoru určeném pro trvalou práci volná podlahová plocha nejméně ...
Nejčastější porušení právních a ostatních předpisů na úseku BOZP z pohledu soudního znalce a výkon kontroly nad stavem BOZP v rámci ČR
28.4.2025, On-line, JUDr. Petr Kožmín, LL.M., MBAWebinář poukáže na nejčastější porušení bezpečnostních předpisů, se kterými se v praxi setkává inspektor a soudní znalec v rámci svého znaleckého zkoumání. Pozornost bude věnována i institucím, které se věnují výkonu kontrolní činnosti v oblasti BOZP a sankcím, které hrozí za jednotlivá porušení bezpečnostních předpisů.
Změny v zákoně o ochraně ovzduší po novele č. 42/2025 Sb.
28.4.2025, On-line, JUDr. Pavla Bejčková, Ph.D.Novela zákona o ochraně ovzduší přináší největší změny za poslední roky — dotkne se kategorizace zdrojů, poplatků, hlášení emisí i zcela nových povinností pro provozovatele. Během webináře vám přehledně a srozumitelně ukážeme, co přesně se mění od března 2025, ledna 2026 i 2028, a jak se připravit na novinky včetně nové vyhlášky č. 415/2012 Sb.
4denní přípravný kurs ke zkoušce OZO v prevenci rizik
5.5. – 20.5.2025 (5.5.2025, 6.5.2025, 19.5.2025, 20.5.2025), Praha, Ing. Radek Brabec, DiS.Přípravný kurz ke zkoušce osoby odborně způsobilé k plnění úkolů v prevenci rizik podle zákona č. 309/2006 Sb., (zkráceně např. OZO BOZP) poskytuje komplexní přípravu ke zvládnutí teoretických i praktických požadavků dle zákonných norem pro zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které se následně prověřuje u zkoušek z odborné způsobilosti.
Povinnosti zaměstnavatele, práva a povinnosti zaměstnanců a jejich zástupců v oblasti zajištění BOZP
19.5.2025, On-line, JUDr. Petr Kožmín, LL.M., MBAWebinář bude zaměřen na plnění povinností jednotlivých osob v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Poukázáno bude i na rozdílné postavení zástupců zaměstnanců na úseku BOZP.
Odpady v podnikové ekologii
22.5.2025, Praha, Ing. et Ing. Katarína Kajánková, Ph.D.Po novele vyhlášky č. 273/2021 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady přicházejí zásadní změny v evidenci odpadů. Na co všechno je třeba pamatovat? Jak je to s osmimístnými kódy při přeshraniční přepravě? Kde se vyskytují persistentní látky, jak se vzorkují a jak se výsledky analyzují? A jak firmy ovlivní povinné zálohování PET a plechovek? Přijďte si pro odborné informace, které vám pomohou udržet krok s legislativou. Chybět nebude ani panelová diskuze o využití obalových odpadů.